330Ci til salg

Til salg:

BMW E46 330Ci, 2001.


BMW E46 330Ci er nok den smukkeste bil BMW har produceret.
6 cylindre 3,0 l benzin, 232 Hk - den legendariske M54 motor. 0-100 km/t 6,5 s, topfart 250 km/t.
Manuelt gear. Blåmetallic (Orientblau 317)

Særdeles velholdt udvendigt og indvendigt – står rigtigt flot overalt.

Original M-undervogn - sporsikker og sporty, uden at komforten er ødelagt. Agressiv når du ønsker det -
og kultiveret når det passer dig. 

Fuldt originalt alarmsystem med startspærre, indbrudsalarm, tilt-alarm og rumføler.
Cruise-control. Elektriske sæder i begge sider. El-ruder for og bag. El-spejle, aircondition, anti-spin, tågelygter. PDC parkeringssensor bag. Originalt udstødningssystem. Intet soltag. Split bagsæde.

Originalt multifunktion Alcantara rat (CLS), centrallås (2 nøgler m fjernbetjening).

Fælge:  8x19 for, 8,5x19 bag (CLS-style)
Dæk: Pirelli Pilot Super Sport 235/35x19 for og bag (70% mønster for, 60% bag).
Fælgene har ikke en skramme.

4 stk vinterhjul (alu) med Continental WinterContact 830 P (215/45-17)


Bilen står 99 % rustfri - der er måske en rustplet et eller andet sted, som jeg ikke har set, men skærmkanter, bund i døre og paneler er helt rustfri ligesom undervognen står flot. Der er lidt stenslag på fronten, men det er jo umuligt at undgå, hvis man vil køre i bilen.


Registreret første gang 04-10-2001. Km-stand: ca. 214.000

To ejere (begge over 50).

Alt fungerer som det skal.
Nysynet (02-03-2020), registreres i købers navn. 


Måske ikke en bil med så meget udstyr, men til gengæld er selve bilen kerne-sund og velpasset.
Det er bilen som BMW entusiasten kører - ikke udstyret.

Kr. 105.500,-


Kontaktmail: kg@dayone.dk 




Det er en fornøjelse at køre en 330Ci. Du har god føling med vejen, den styrer præcist - og trods det er den ganske komfortabel. Ikke meget vind og vejstøj, men heldigvis kan man høre motoren :-)  0-100 km/t på 6,5 sek. er faktisk pænt hurtigt.
Her er en gammel video, som giver lidt indtryk:

BMW E46 330Ci er det tætteste man kan komme til drømmebilen E46 M3 uden at det koster "en bondegård".


E46 M3 er en fantastisk bil, som tilsyneladende bare stiger i værdi - hvis man altså passer på den. Men en E46 M3
koster 4-5 gange denne 330Ci, så for de fleste forbliver M3'eren en drøm.
Men der er ingen grund til at "græde over det", for på mange måder er 330Ci meget tæt på M3'eren.
De to biler ser næsten ens ud - karossen er stort set ens. (OK, kendere kan se forskellene). Begge ser næsten ens ud i kabinen og instrumenteringen er næsten også den samme. 330Ci er ikke så skarp i sin måde at køre på, som M3, men den er en hel del mere komfortabel på længere ture - og faktisk virker 330Ci's styretøj lidt mere præcist. 
Det er en fornøjelse at køre begge biler. M3 ligger til den brutale side mens 330Ci rammer plet mellem sport og komfort. M3 er hurtig, ca. 5,2 til 100 km/t hvor 330Ci bruger 6,5 sek., men i trafikken kommer du lige hurtigt frem - selv på en tysk motorvej er forskellen minimal da M3 er begrænset til de samme 250 km/t.

Begge biler kan bruges i hverdagen, men M3 slider ikke så lidt mere på tegnebogen.  


Se nedenfor hvordan andre ser på de to biler.